diumenge, 29 de novembre del 2009

NOSALTRES HEM LLEGIT "EL GUARDIÀ DE L'ANELL"


Bé, ja hem acabat la lectura que havíem de treballar aquesta avaluació...

Crec que no ha estat malament la manera de treballar-la a classe, no? De totes maneres i com que cada avaluació haurem de treballar una lectura, si us agradaria canviar la manera de treballar-la a classe, podeu donar-me idees i podem negociar per a la següent avaluació.

Recordeu que la setmana que ve heu de donar-me els resums i el vocabulari de la lectura i també heu de fer la 2a intervenció (examen) oral, que consisteix a donar la vostra opinió sobre el llibre que hem llegit.

Si voleu publicar algun comentari per tal d'expressar la vostra opinió sobre el llibre de lectura al nostre blog, heu de fer-ho ací, val?

Ànim, que ja arriba el pont!

dijous, 26 de novembre del 2009

CONTACT BALL

Coneixeu el Contact Ball?

Doncs, ací us en deixe un vídeo, perquè veieu que és això del
Contact Ball, una manera molt guai de practicar l'expressió corporal. Havíeu vist abans una cosa semblant?


PREMI SAMBORI 2010




Per tal de promoure i difondre l'ús literari del valencià dins l'àmbit educatiu, la Fundació Sambori ha decidit convocar i impulsar el 12é Premi Sambori. I jo he pensat que potser podriém presentar-nos-hi.

1) El concurs serà de narrativa, tot i que el text podrà anar acompanyat d'il·lustracions que també seran avaluades.

2) Les obres seran en valencià, originals, individuals i de tema lliure.

3) L'extensió màxima depèn del nivell educatiu dels participants. En el cas de 1r d'ESO serà d'un màxim de 4 pàgines.

4) Els treballs es presentaran amb una lletra Arial en cos 12, o bé manuscrits.

5) Tots els treballs hauran d'anar acompanyats del full de participació, degudament complimentat. I no s'escriurà ni el nom del participant ni el del centre en el treball original.

6) El termini de presentació serà el 12 de febrer de 2010.

7) La Fundació Sambori es reserva l'opció de publicar els treballs premiats.

Si us agrada la idea, podem dedicar unes sessions a classe per tal d'escriure els textos i fer-los guais.

El PREMI PER AL GUANYADOR serà un viatge lúdic i cultural de dos dies, per a ell i per a dos acompanyants més que triarà el guanyador.

Ja em direu què us sembla la idea... També pot comptar con a treball per a aquells que em demanàreu de fer alguna cosa extra per a l'assignatura de valencià :-)

Si voleu més informació sobre el concurs, podeu demanar-me-la a mi o mirar-la en la següent pàgina web: Premi Sambori.

dimarts, 24 de novembre del 2009

INTERVENCIÓ ORAL 2

Com que ja us vaig avisar que faríem dues proves orals aquesta avaluació i fins al moment només n'hem feta una, he decidit que la segona intervenció la feu el mateix dia que em lliurareu els treballs de lectura (resums i vocabulari), és a dir:

1r C: Dia 1 de desembre.
1r A i B: Dia 2 de desembre.

Les intervencions, igual que l'altra vegada, hauran de tindre una durada aproximada de 2 min. I aquesta vegada es tractarà de fer un comentari sobre el llibre de lectura i donar-ne la vostra opinió. Així, després podeu aprofitar, si voleu, per publicar un comentari del llibre en el nostre blog i guanyar un positiu.

Ànim, que l'altra vegada ho vàreu fer molt bé!

divendres, 20 de novembre del 2009

RECORDATORI DELS DEURES DE LECTURA (4)


Criatures habitants de les aules, hui hem llegit a classe el capítol 7 del Guardià de l'anell. Per a divendres que ve, heu de portar resumit aquest capítol i el 8, és a dir, els dos últims capítols del llibre. A més, heu d'haver buscat al diccionari totes les paraules que hem anat assenyalant a classe i totes les paraules que no entengueu de la part que llegireu a casa.

Una altra cosa... El dia 1 de desembre (1r C) i el dia 2 de desembre (1r A i B), heu de presentar-me per escrit el resum de tots els capítols i el vocabulari que heu anat buscant mentre treballàveu la lectura. Espere que tot estiga ben ordenat, amb lletra clara, màrgens adequats... és a dir, molt bonic :p Heu de fer-lo en fulls (blancs, de quadres, de ratlles o com vulgueu, però fulls solts perquè puga endur-me'ls (i no oblideu posar el vostre nom, el curs i el grup).

Divendres que ve serà, doncs, l'últim dia que dedicarem al llibre de lectura. Però porteu-lo a classe, eh?

I com a última cosa, m'agradaria que posàreu algun comentari al blog on doneu la vostra opinió sobre el llibre (si us ha agradat o no) i sobre la manera de treballar-lo a classe i a casa. NO us posaré mala nota si escriviu amb faltes d'ortografia o em dieu que no us ha agradat, només vull conéixer la vostra opinió i que la gent que entre al nostre blog des d'altres instituts puga fer-se una idea del llibre que heu llegit. A canvi, us posaré un positiu més en el treball de lectura o us llevaré un negatiu si en teniu.

Bé, doncs, crec que no m'oblide de res, però si m'oblide d'alguna cosa ja us tornaré a escriure...

Que passeu bon cap de setmana! Muas.

dissabte, 14 de novembre del 2009

RECORDATORI DELS DEURES DE LECTURA (3)


Us recorde que per a divendres que ve heu d'haver resumit els capítols 4 (que va ser el que llegírem a classe) i el 5 i el 6 del llibre de lectura.

I us torne a recordar que el resum DE CADA CAPÍTOL ha de ser d'entre 10 i 12 línies. Ah! I també heu d'haver buscat les paraules que subratllàrem a classe (llevar-se, glops, enjorn, sorneguer, foll, davallar, menar, manca, arrambat, enderrocat, giragonesa, fressat, arrapar, empit, panteixar, cingle, arrecerat, vorejar, solsir, estimbar, temptejar) i les que haureu subratllat vosaltres a casa mentre llegíeu. NO heu de copiar la definició, només traduir-les al castellà.

Aneu amb compte, perquè ja queda poc per acabar el llibre de lectura i qui no haja fet els resums i buscat les paraules no aprovarà l'avaluació. NO HI HAURÀ EXAMEN de lectura, perquè no seria just per a la gent que l'ha estat treballant a classe i a casa, entre ells jo que m'he organitzat les classes per poder treballar la lectura a classe i fer-vos les coses més fàcils per aprovar. Qui no aprove, serà perquè no té ganes de treballar...

dilluns, 9 de novembre del 2009

RECORDATORI DELS DEURES DE LECTURA (2)


Us recorde que per a divendres que ve heu d'haver resumit els capítols 2 (que va ser el que llegírem a classe) i 3 del llibre de lectura.

El resum de cada capítol ha de ser d'entre 10 i 12 línies. Ah! I també heu d'haver buscat les paraules que subratllàrem a classe i les que haureu subratllat vosaltres a casa mentre llegíeu. No heu de copiar la definició, només traduir-les al castellà. Si no teniu diccionari a casa, podeu usar algun diccionari en línia dels que us he enllaçat en l'apartat "Eines de llengua" del blog o anar a la biblioteca.

Passaré revista dels deures, ja ho sabeu... I si no treballeu la lectura suspendreu la lectura i, per tant, també l'avaluació.